вторник, 16 август 2011 г.

Орехова торта

IMG_1369

Още като видях Ореховата торта на Ваня, реших, че ще я направя при първия повод. Е, не я направих в оригиналния й вариант, но пак беше толкова вкусна, колкото си представях, че ще е. Напомня ми на един сладкиш от детството ми – агнеси.
Аз не сложих кафе и ром, за да бъде подходяща и за деца и ползвах обикновено нишестено кремче, любимото на дъщеря ми.

За едно прилично високо торте с диаметър ок. 18 см са необходими:

• за блата:

60 гр. смлени орехи
3 с.л. прясно мляко
1 капсула есенция ванилия
(прясното мляко и ванилията са вместо кафето и рома)
170 гр. меко масло
170 гр. захар
3 яйца
170 гр. брашно
1 и ½ ч.л. бакпулвер

Ето тук пише какво да направите с всичко това.

Аз разпределих сместа в две предварително облицовани с хартия за печене тавички и след като блатовете бяха напълно изстинали, ги разполових, за да станат четири.

Сиропирах с ок. стотина милилитра подсладено мляко (можеше и повечко).

• за крема:

50 гр. нишесте ванилия
500 мл прясно мляко
½ ч.ч. захар

Разтваряте нишестето в част от млякото. Другото мляко със захарта слагате на котлона. Като заври, го дърпате от огъня, бъркайки сипвате студеното мляко с нишестето и връщате на котлона да заври пак.


След това редите тортата, украсявате със сметана и заливате с карамелен топинг.
Така направих аз, естествено може да се действа и по друг начин.

Използвам случая да благодаря за веселата лятна награда, с която ме зарадва The witch:








16 коментара:

  1. Честита награда Ели!Тортата изглежда превъзходно,а карамеления топинг отгоре и придава много нежен и красив вид и цвят!
    Прегръдки и хубав ден:)

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна торта! Много обичам сладкиши с орехи, придават неповторим вкус!
    Честита награда, напълно заслужена!

    ОтговорИзтриване
  3. Ели, чудесна торта!Много ще е вкусна, с тези орехи и кремчето - мммм!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Орехи в торта и сладкиши е неустоима вкусотия!
    Поздравления за наградата, Ели :)

    ОтговорИзтриване
  5. Фантастична е, Ели! Обожавам орехови торти, а твоята наистина е фантастично орехова!!! И парченцето е перфектно, преглъщам много учестено :)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудна торта, Ели!
    Много вкусна с орехов аромат!
    Майсторка си на тортите!
    Поздрави и хубава вечер на теб и малките принцеси!

    ОтговорИзтриване
  7. Ихааа,Ели,впечатляваща торта и снимка!
    Много ми харесва с това кремче и една такава многопластова,а блатовете обещават да са много вкусни с орехчетата!

    Поздрави и усмихнат утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Ели, страхотна торта - красива и много вкусна, а снимката е чудесна!
    Честита награда!
    Прегръдка и пожелание за прукрасен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Ели, това парченце е направо убиец на диети, изглежда тооооооооолкова вкусно.
    Всичко е идеално симетрично и направо съм възхитена от перфектно разрязаният орехов блат.
    Честита награда.

    ОтговорИзтриване
  10. Много благодаря на всички ви за похвалите! Вашето мнение значи много за мен!

    Прегръдки :))

    ОтговорИзтриване
  11. Привет и от мен,
    случайни попаднах на твоя блог. Харесвам предложенията ти вече съм твой почитател:))
    Приятелски поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Ама бива ли така, Ели :)?! Така да ни изкушаваш с тази прелестна торта??? Перфектен разрез - и верно си е убиец на диети :))! О, и честита награда, че се отплеснах по тортата ти - страхотна е!!

    ОтговорИзтриване
  13. am-am, наистина беше вкусна :))

    Жани, добре дошла! Благодаря за посещението и за милите думи :))

    Мина, много благодаря! Ех, трудно е с диетите и кулинарните блогове ;)

    Поздрави и :))

    ОтговорИзтриване
  14. фантастични ... Обичам орехов пай, че са били лукс прегръдки.

    ОтговорИзтриване
  15. Росита, благодаря за посещението и милите думи :))

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...