сряда, 13 октомври 2010 г.

В какво може да се превърне една тиква...

Вече дъщеря ми е на такава възраст, че често ми се налага да чета приказки. Много е интересно да си припомням героите от детството, но сега няма да говорим за Пепеляшка… Просто вече е сезонът на тиквите, а аз съм им голям любител. А другата причина красавицата на горната снимка да бъде сготвена е Тиквеният медал, който получих от Катя :) Обикновено тиквата просто я запичам, естествено за да не прекалявам с калориите, но този път реших да не се ограничавам в това отношение ;) И така, ето какво се получи… Тиквеник Тази рецепта се каня да я пробвам може би от една година. Много съм доволна от резултата. Бях заинтригувана от заливката. Ето какво ми беше необходимо: 1 пакет (400 гр.) точени кори 1 кг рендосана тиква краве масло за намазване тъмно кафява захар канела и други подправки не съм слагала, защото нещо напоследък не ми допадат за заливката: 2 яйца 1/2 ч.ч. прясно мляко сода бикарбонат на върха на ножа ½ капсула ванилия Начинът на приготвяне няма да го описвам. Ето тук това е направено много добре. Кейк Това всъщност е Морковеният кейк на Дани, който ме заинтригува веднага щом го видях, но попромених рецептата, защото имах тиква и орехи. Получи се по-вкусен, отколкото очаквах. И много ми допада това, че съдържа само 50 гр. брашно! Ето какво сложих в кейка: 300 гр. рендосана тиква 100 гр. нарязани на едро орехи 2 яйца 90 гр. тъмно кафява захар 50 гр. масло 50 гр. типово брашно 1/2 ч.л. сода бикарбонат ½ капсула ванилия Приготвянето е както при оригиналната рецепта. Eто и някои други начини, една тиква да бъде изядена: Кексчета с тиква, орехи и стафиди Пай с тиква Или просто да бъде изпечена… Хайде стига толкова за тиквите. Останалата част от наградата задължава да я предам на седем блога. Ще бъде трудно да се огранича… Нека това са: Сладкото ми хоби Опитайте... Cooks-and-Bakes Тайната на нашата вечеря Nanita My Book Щъркелово гнездо …и да отговоря на няколко въпроса: Любим автор? Любител съм на класическите криминални романи – като се започне с Едгар Алън По, Артър Конан Дойл, мине се през Агата Кристи, та до Барбара Клевърли. Какво ме вълнува? Най-вече бъдещето. Мразя? Омразата е доста силно чувство. Има доста неща и хора, които презирам и ненавиждам, но чак да мразя – не.

13 коментара:

  1. Ах, каква си ми фурия, Ели :)))
    Всички предложеня са прекрасни и просто да възликна мамма миа, за друго сега по обедно време нямам сили :)))

    Прекрасна си!
    Хубава и усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  2. Тиквеника е страхотен. За първи път го ядох при майка ми, облизах си пръстите:)) Сега ще спретна кекса. У дома хич не броя калориите всичко бързо изчезва с тези мъжките :)) Благодаря за рецептите! Слънчева и усмихната сряда:)

    ОтговорИзтриване
  3. Голди, как само си се вихрила в кухнята.
    Чудя се, кога намираш време да приготвиш толкова много и всичките страхотно изглеждащи вкусотии.
    Благодаря за наградата с най-голямо удоволствие ще я приема.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Много сте мили :))Благодаря за позитивното отношение!
    Прегръдки :))

    ОтговорИзтриване
  5. Ели,
    това е колоритна тиквена феерия!
    Обичам тиква и като, че всичко с нея. Тиквеникът ти е чудесен, харесах и другите ти предложения.
    Благодаря за споделеното,
    благодаря за наградата -
    радвам се и я приемам с удоволствие.
    Поздрав и много усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Мерси, Диди!
    Радвам се, че приемаш наградата :))
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Ели, направо си... голама фурия!!!
    Много ме впечатли тиквеника със тази заливка - непременно ще го опитаме и кейка изглежда убийствено вкусно!
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. ммм ... обожавам тиква пай.

    Obozavam ovu pitu. Pozdrav!

    ОтговорИзтриване
  9. Мими, и на мен ми направи впечатление заливката на тиквеника, защото го обичам сочен. Кейкът също стана добре - сочен и мекичък.

    Olgica, вкусен беше паят :)

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  10. Ели,
    трогната съм, че си направила рецептата.
    А как успя да направиш всички тези вкусотии и да ги пазиш толкова дълго време перди да ги публикуваш?!
    Благодаря за наградата и жеста към мен. Поздрави и много тиквени фотосесиииии :)

    ОтговорИзтриване
  11. Mхммм.. вкусна, типично есенна, пълна с красота, доволство и уют публикация!

    Да, идва ред на тиквата и ястията приготвени с нея - любим момент :-P

    Благодаря за вниманието! И за симпатията :-) Много ме радва и е взаимна!

    И да, скоро ще готвя тиква :-D

    Поздрави най-сърдечни и пожелания за чудно хубав уикенд :-)

    ОтговорИзтриване
  12. Дани, още от пръв поглед ме грабна твоята рецепта ;) Ще я пробвам някой път и в оригиналния й ваиант.

    Дими, ще чакам с нетърпение твоите "тиквени" изяви!

    Поздрави и приятни почивни дни :))

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря Ели, за чудесния "Тиквен медал"!
    Слънчев и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...